Čas od času se objeví nějaký "zázračný" online nástroj, který údajně posoudí kvalitu Vašeho webu v nějakém ohledu. Obvykle tyto nástroje slouží pouze jako marketingový nástroj jejich provozovatele. Jak si v tomto směru stojí online služba s názvem Síla webu?
Pokud se nějaký nástroj jemnuje "Síla webu" a je provozován na doméně, která má v názvu SEO, pak je logické očekávat, že se jedná o SEO sílu webu. Tím spíš, když je nástroj uveden slovy: "Komplexní analýza OnPage i OffPage faktorů. Analýza vám dodá komplexní přehled o stavu, síle a potenciálu vašeho webu v globálním měřítku."
Každý si může udělat jednoduchý test.
Pro ty z Vás, kteří s tím nechtějí ztrácet čas, jsme experiment provedli a zde jsou výsledky.
Zvolili jsme klíčové slovo "pračky".
A zde je tabulka výsledků pro prvních 5 webů:
pozice / web | Síla webu |
---|---|
1. Heureka | 61 |
2. MALL | 70 |
3. Alza | 55 |
4. DATART | 63 |
5. levneElektro | 60 |
Jak vidíte, ty SEO nejúspěšnější weby mají hodnotu tzv. Síly webu na hodnotách velmi vzdálených "ideální" hodnotě 100.
Stejný výsledek naleznete na každé konkurenční slovo. Pro nás z toho plyne logický závěr, že nástroj Síla webu nedává výsledky, které by byly ve vztahu k SEO síle webu. Nezodpovězenou otázkou pak zůstává o jakou sílu se má jednat? Gravitační, odstředivá, Coriolisova? To asi také ne. Možná se jedná o sílu, jejíž velikost je nepřímo úměrná přitažlivosti nových klientů k provozovateli služby. Čím nižší číslo, tím je klient více přitahován, aby využil služeb firmy, jež mu zajistí hodnotu této síly 100. S tím ovšem vzniká nová otázka: "Jaký to má pro klienta smysl". Odpověď je jednoduchá: "Pro klienta žádný". I když po psychologické stránce může být přínosem to, že klient má zato, že má super silný web :-)
Některé webdesignerské firmy používají hodnotu Síly webu jako důkaz kvality jejich práce. Chlubí se například tím, že všechny jejich weby mají Sílu webu 100% ap. Ve světle výše uvedených skutečností si musí každý sám zhodnotit, zda jeho cílem je mít webové stránky, které v nějakém online nástroji dávají hodnotu 100% nebo zda raději chtějí obchodně úspěšné webové stránky s dobrými pozicemi ve vyhledávačích. Které dle testů mají tuto hodnotu v průměru 61,8%. Při pokusech s uvedeným nástrojem jsme narazili i na případy, kdy na prvním místě byl web s hodnotou 38%. Nikdy jsme na prvních pozicích nenarazili na web s hodnotou Síly webu nad 90%. Vždyť si to zkuste sami.
Na závěr ještě náhled na výsledky Google v našem testu:
© 2013 weto.cz webdesign | WebPerfect